Nasjonalmuseet tok i bruk NPU Monitor fra dag én Skrevet av NPU 16.06.2022 Allerede fra åpningsdagen tok Nasjonalmuseet i bruk publikumsundersøkelsen i NPU Monitor, som henter løpende respons fra publikum.
Avdekker kulturbruk for 250 kulturinstitusjoner Skrevet av Svend Aavitsland 25.05.2022 Som en del av NPU Monitor 22, starter Norstat med den nasjonale befolkningsundersøkelsen den 01. juni 2022.
Ønsker å måle effekten av mangfoldsarbeidet i NPU Monitor Skrevet av Jony Niles 28.04.2022 Gjennom NPU Monitor ønsker Riksscenen å bli bedre kjent med eget publikum og effekten av nye programstrategier på publikumsmiksen.
30 aktører investerte i analysemedlemskap Skrevet av Ingrid E. Handeland analysesamarbeid 12.04.2021 Da vi lanserte analysemedlemskap i januar i år var vi veldig spent på hvordan det ville slå an blant våre medlemmer. To måneder senere er vi stolte og glade for å kunne annonsere at 30 gamle og nye medlemmer har tegnet plussmeldemskap, som gir til tilgang til NPU Monitor.
NPU Monitor 2021 NPU Monitor 13.04.2021 Førtiåtte organisasjoner har deltatt i undersøkelsen. Seks av disse ligger utenfor Norge. I tillegg til NPUs medlemmer har vi med ni kulturhus, fire konsertarrangører, et litteraturhus, og to festivaler: Øya og TIFF. NPU Monitor 2021 er en stor og omfattende undersøkelse som legger et solid grunnlag for fysisk gjenåpning og digital utvikling. Den peker på utfordringer og muligheter for kulturlivet under og etter pandemien.
PUBDATA 2019-2020 NPU Monitor 08.06.2020 NPU bygger en Kulturmonitor som skal hjelpe arrangørene å programmere, kommunisere og prissette ulike typer innhold mer treffsikkert. I PUBDATA-piloten bygget vi en testversjon sammen med 20 av våre medlemmer. Vi samarbeidet med vår britiske søsterorganisasjon The Audience Agency, som har skapt et tilsvarende verktøy for UK-markedet.
Covid-19 Monitor NPU Monitor 08.06.2020 Hva skjer med publikum under pandemien? I NPU Monitor 2019 (tidl. Covid-19 Monitor) undersøkte vi publikumseffekten av koronakrisen, både i Norge og internasjonalt. I samarbeid med WolfBrown (USA) og en rekke serviceorganisasjoner i USA og Australia, sporet vi utviklingen av publikums risikovilje og betalingsvilje for analoge og digitale kulturtilbud i denne ekstraordinære tiden.