I NPU Monitor dashboard finner du også svarene fra de publikumsundersøkelsene som har blitt gjennomført av nittiseks aktører i løpet av 2022-2024. Forutsetningen for å kunne se resulatene fra alle andre, er at du gjennomfører undersøkelsen selv. 96 aktører deltar med egne undersøkelser i 2024. Det er per 15. november 2024 ca 80.000 svar fra besøkende i databasen.
Som pluss-medlem får du tilgang til et spørsmålsbatteri utviklet av NPUs administrasjon i samarbeide med en nasjonal arbeidsgruppe bestående av scenekunstaktører, museer og festivaler. Spørsmålene dekker grunnleggende behov for kunnskap om hvem som besøker aktører på tvers av bransjer. Undersøkelsen består av en fellesdel og noen tilvalgsspørsmål. Du bestemmer selv når, og hvor ofte, og gjennom hvilke kanaler du vil gjennomføre publikumsundersøkelsen. Vi kan bistå i valg av responskanal.
Vi har inngått et samarbeid med MHM i England som gir våre medlemmer tilgang til spørsmålsbatteriet som definerer hvilket psykografisk segment respondenten tilhører. Segmenteringsverktøyet Culture Segments setter deg i stand til å forstå ulike grupper basert på dypereliggende motivasjon for å delta. Dette gir dypere innsikt enn data om bookinghistorikk, alder og kjønn.
Det kommer en av avgift på 6000 eks mva på toppen av medlemsavgiften for de som ønsker å benytte dette spørsmålsbatteriet i sin egen publikumsundersøkelse.
Som bruker av Culture Segments blir du en del av en egen gruppe av NPU medlemmer som utveksler erfaring med bruk av verktøyet. Les mer om Culture Segments her.
NPU Monitor er utviklet av NPU i samarbeide med Norstat. Fra sin start i Norge i 1997 har Norstat vokst til å bli Europas største og ledende datainnsamler for markedsundersøkelser. Norstat er tilstede i 15 land, og har etablert en egen avdeling som utvikler av dashboard på høyt internasjonalt nivå.