01.12.2023 |
Rapport fra KUDOS-prosjektet
|
Rapport leveres Kulturrådet
|
↓
|
01.01.2023 |
Byggetrinn 2 (KUDOS) starter
|
Data fra billett- og bookingsystem inkluderes i databasen
|
↓
|
30.11.2022 |
Innlogging til dashboard sendes ut til alle deltakere
|
|
↓
|
01.11.2022 |
Brukertesting av dashboard ferdig
|
|
↓
|
03.10.2022 |
Rapport fra bygging av dashboard
|
Rapport leveres Kulturrådet
Rapporten utarbeides av NPUs administrasjon på oppdra fra styringsgruppa. Hålogaland Teater er ansvarlig søker på vegne av NPUs pluss-medlemmer og er den aktøren som formelt står bak rapporten.
|
↓
|
26.09.2022 |
NPU Konferansen 2022
|
Presentasjon av verktøyet og resultater fra befolkningsundersøkelsen
NPU presenterer ferske tall fra den nasjonale kulturbruksundersøkelsen som ble gjennomført i sommer. Hva forteller NPU Monitor om kunsten og kulturens posisjon i ulike regioner og befolkningssegmenter, og hvordan kan tallene brukes av aktørene?
|
↓
|
01.09.2022 |
Tilskudd til Byggetrinn 2
|
Kulturrådet innvilger søknad fra Kode
Kode kunstmuseer og komponisthjem mottar 560.000 i tilskudd fra Kulturrådets utviklingsprogram til byggetrinn 2 KUDOS.
|
↓
|
15.08.2022 |
Innsjekk første pulje publikumsundersøkelser
|
Pluss-medlemmer tilpasser sin egen publikumssundersøkelse
40 pluss-medlemmer er klare til å begynne å samle data om sitt publikum. Innsjekk foregår kontinuerlig for nye pluss-medlemmer/deltakere i Monitor.
|
↓
|
11.06.2022 |
De to første publikumsundersøkelsene i felt
|
Nasjonalmuseet og Festspillene i Bergen
Som de første i landet tar Nasjonalmuseet og Festspillene i Bergen i bruk publikumsundersøkelsen. Undersøkelsen består av minimum 11 og maksimum 40 spørsmål som den enkelte aktør kan velge mellom.
|
↓
|
01.06.2022 |
Norstat starter bygging av NPU Monitor Dashboard
|
Dashboardet bygges på bakgrunn av skjema utviklet av NPU i samarbeid med nasjonal arbeidsgruppe. Byggingen foregår gjennom sommeren.
|
↓
|
01.06.2022 |
Befolkningsundersøkelse i felt
|
Vi starter kartlegging av interesse og bruk, barrierer og motivasjon for deltakelse på ulike kunst- og kulturarrangement i befolkningen. 290 navngitte aktører er med i undersøkelsen som gjennomføres med representative utvalg i hvert av landets fylker.
|
↓
|
08.03.2022 |
Fokusgrupper 8. og 29. mars
|
Gjennomføring av fokusgrupper Norstat
Det ble gjennomført 3 fokusgrupper med deltakere som alle har en interesse for kultur og benytter seg av kulturinstitusjonene. I de to fysiske gruppene gjennomgikk deltakerne store deler av NPU Monitor, mens den siste gruppen online i all hovedsak dreide seg om videre testing av spørsmål om kulturell bakgrunn. Fokusgruppene fikk avgjørende betydning for utvikling av skjema.
|
↓
|
20.10.2021 |
Skjemautvikling starter
|
Konstituering av nasjonal arbeidsgruppe
Den nasjonale arbeidsgruppen som har utarbeidet skjema sammen med NPUs administrasjon har bestått av - Arktisk Filharmoni
- Bergen Filharmoniske orkester
- Den Norske Opera og Ballett
- Det Norske Teater
- Nasjonalmuseet
- Naturhistorisk Museum
- Museum Vest
- Peer Gynt AS
- Rogaland Teater
- Øyafestivalen
|
↓
|
30.08.2021 |
NPU Monitor 22 - prosjektstart
|
Vi starter utviklingen av verktøyet i samarbeid med Norstat med tilskudd fra Kulturrådet
Styringsgruppe bestående av Hålogaland Teater, Bergen filharmoniske Orkester, Det Norske Teatret, Nasjonalmuseet og Stavanger Symfoniorkester har søkt og fått 1. mill i tilskudd fra Kulturrådet. Vi kan starte byggetrinn 1 av Monitor - den surveybaserte delen med to datastrømmer: nasjonal befolkningsundersøkelse og lokale publikumsundersøkelser.
|
↓
|
15.02.2021 |
Vi åpner for tegning av pluss-medlemskap
|
Medlemsfinansiering av analyseverktøyet starter
Vi åpner for tegning av pluss-medlemskap for de av våre medlemmer som ønsker å bidra til byggingen av analyseverktøyet. 39 medlemmer oppgraderer til pluss-medlemskap i løpet av året.
|
↓
|
21.01.2021 |
PUBDATA Pilot
|
Rapport leveres Kulturrådet
PUBDATA 2019-2020 var et pilotprosjekt som testet det britiske analyseverktøyet Audience Finder med tanke på implementering i Norge. Rapporten konkluderte med at Norge bør utvikle sitt eget verktøy.
|
↓
|