Nettverksmøte 1-23

14.02.2023, 13:00 — 15:00

Zoom
Nettverksmøte 1
Årets første nettverksmøte i NPU Monitor er gjennomført for medlemmer med tilgang til kontrollpanelet (“dashboardet”). Det blir ytterligere 4 nettverksmøter i løpet av 2023.

Program for tirsdag, 14. februar kl. 13-15

Del 1 (kl. 13.00 - 13.50).

  1. 13.00-13.05: Velkommen, ved Ingrid E. Handeland, direktør i NPU. Om begrepet «besøkende», og forskjellen mellom «besøkende billettkjøpere» og besøkende som er «skygger» på et kunst – og kulturarrangement.


  2. 13.05-13.10: Konkrete tips til introduksjonstekst til publikumsundersøkelsen, og kommunikasjonskanaler for å formidle publikumsundersøkelsen, ved Jony Niles og Svend Aavitsland, NPU.


  3. 13.10-13.20: Peer Gynt på Galå fikk stor respons på sin publikumsundersøkelse. De deler erfaringer med utsendelse og respons, ved Rita Støstad, kommunikasjonsansvarlig i Peer Gynt.


  4. 13.20-13.25: Det Norske Teatret starter å formidle publikumsundersøkelsen til besøkende om to dager. Hva planlegger de å gjøre den første uken?


  5. 13.25-13.40: Hvor mange svar trenger jeg fra publikumsundersøkelsen før jeg kan ta ut en rapport som sier noe om profilen på mitt publikum? Orientering og svar på spørsmål fra deltakere, ved Paal Melbye, statistiker og sjef for forretningsutvikling i Norstat.


  6. 13.40-13.50: Kort om nye visninger og funksjoner i dashboardet som er / blir implementert i 2023, ved Svend Aavitsland, NPU.


  7. 13.50-13:55: Culture Segments (CS): Kort orientering for de som planlegger å segmentere sitt publikum i CS. Svarene fra besøkende vil bli segmentert på en av to faste datoer i året. Eksempelvis: en segmentering av ditt publikum ca 15 juni, eller ca 15 oktober. Det gjennomføres en høring: “poll” i videomøtet hvor alle deltakere kan stemme frem alternativet for segmentering i CS.

Alle presentasjoner blir tilgjengelig på NPU sin nettside etter møtet.

Del 2 (kl. 14.05 - 14.45). Alle deltakere blir delt inn i 3 grupper: Du blir delt inn i break-out grupper med kollegaer. Her vil du få muligheten til å dele erfaringer, og diskutere hvordan man bør gå frem for å lykkes med publikumsundersøkelsen:

  • Hvilke responskanaler planlegger du bruke for å nå ditt publikum?
  • Hvor ofte planlegger du å samle respons fra ditt publikum?
  • Hvordan planlegger du å nå publikummere som ikke finnes i e-postbasen?
  • Hvilke budskap kan du bruke i introduksjonstekstene?

Del 3 (kl. 14.45 - 15.00). Vi oppsummerer fra break-outs og avslutter med en åpen spørsmålsrunde.

Opptak fra Nettverksmøte 1

Har du forslag til et tema som kan tas opp?

Har du sett innføringen i NPU Monitor?