Last den fullstendige rapporten under.
– Publikumsundersøkelsen har gitt oss ny og konkret innsikt i eksisterende publikum, potensielt publikum, hvordan kommunikasjonsstrategien vår fungerer og Dansens Hus´ posisjon i markedet. I tillegg til statistikk og tall gir den også råd for utviklingen av kommunikasjonsarbeidet videre. Undersøkelsen blir en viktig bærebjelke i utformingen av ny strategiplan for Dansens Hus i høst, sier kommunikasjonssjef i Dansens Hus, Erik Årsland.
Undersøkelsen har særlig fokus på publikums informasjonsbehov og syn på kommunikasjonen fra Dansens Hus. Siden høsten 2016 har Dansens Hus arbeidet med å legge om markedsføringsstrategien og kommunikasjonsprofilen, og satser i økende grad på egen innholdsproduksjon. Det innebærer konkret at Dansens Hus produserer eget medieinnhold, herunder saker av redaksjonell karakter til eget magasin, nettsider og sosiale medier. Dansens Hus ønsket derfor innsikt i hvordan innholdsproduksjonen oppleves av publikum, herunder hvilken effekt den eventuelt har på kjøpsadferden.
Videre ønsket Dansens Hus å få innsikt i sin posisjon i scenekunstmarkedet. En del av rapporten viser hvordan aktive brukere ved Dansens Hus forstår og bruker scenekunst, hvilke andre institusjoner de oppsøker innenfor scenekunstfeltet, og hvordan de oppfatter forskjellene mellom dem.
Undersøkelsen ser også på utvikling over tid på flere områder, sammenlignet med tidligere studier gjennomført av Dansens Hus: