KUDOS-prosjektet har økt bevisstheten om viktigheten av kundedata i kunst- og kultursektoren. Gjennom prosjektet har aktørene fått en bedre forståelse av hvordan aggregert kundedata kan brukes til å utvikle publikumsgrunnlaget, samt måle effekt av ulike program og markedsføringstiltak rettet mot spesifikke kundesegment. Gjennom tilgang til egne kunde- og transaksjonsdata og sammenligning mot resten av bransjen, får aktørene verdifull innsikt som bidrar til en sterkere konkurranseposisjon i en stadig mer datadrevet verden.
Et fremtidig kunde- og transaksjonsbasert dashboard bygget med utgangspunkt i de standarder og løsningsforslag som KUDOS-prosjektet har frembragt, kan føre til samlet verdiskaping i hele kunst- og kulturfeltet. Prosjektet har fremforhandlet en løsning med en kommersiell tredjepart, som gjør det mulig å bygge en plattform for innovasjon og samarbeid, som kan styrke aktørene og gjøre dem mer robuste og tilpasningsdyktige i møte med fremtidige utfordringer.