NPU samarbeider med MarketHype

28.11.2024
Avtalen med MarketHype gjør det mulig å koble data fra ulike aktører og skape et helhetlig bilde av salget i sektoren. Medlemmer får gratis-tilgang til analyseverktøyet og betydelig rabatt på salgsverktøyet.
Bilde 03 12 2024 klokken 08 52

Smartere løsning for alle parter

MarketHype har bygget en plattform for kundeutvikling, skreddersydd for markedsførere i kulturlivet , hotell- og eventbransjen. Sammen med dem bygger vi et unikt dashboard for analyse av salgsdata fra ulike typer aktører i hele kulturlivet.

MarketHype har utviklet sømløse integrasjoner med ulike billett- og bookingsystemer. De tilbyr enkelte aktører mange verktøy i én plattform: kundedata og salgsstatistikk for analyse, segmentering, e-posttjenester, SMS-tjenester, automatiseringer, Meta-integrasjon for annonsering på Instagram og Facebook, og registreringsskjemaer.

Se hvordan MarketHype fungerer for deg som individuell aktør HER

Sammen bygger vi NPU CID

Sammen med MarketHype utvikler vi nå en plattform for analyse av aggregerte data fra hele sektoren. Den heter NPU CID. CID står for Customer Insight Dashboard.

MarketHype sitt eksisterende analyse-verktøy fungerer som en CID, for den enkelte aktør. Samarbeidet med MarketHype gir deg som NPU medlem en fordel som kun er tilgjengelig for NPU-medlemmer; du får tilgang til det nye dashboardet som vi utvikler for å kunne gjøre analyser på aggregert nivå. Her kan du følge din egen salgsutvikling sammenliknet med andre i bransje og region.

Som NPU medlem blir du med å bygge en tjeneste som gjør det mulig å analysere salgsutviklingen i sektoren.

Ta kontakt med ingrid (@) norskpublikumsutvikling.no dersom du er interessert i å være med.

Tre nye verktøy i verktøykassa til NPU pluss medlemmer

Samarbeidsavtalen med MarketHype gir våre pluss-medlemmer tilgang tre nye innsikts- og salgsverktøy i tillegg til de to som ligger i NPU Monitor (befolknings- og publilumsundersøkelser).

1. MarketHype sitt eksisterende analyseverktøy, som vasker og beriker dine transaksjonsdata med kjønn, alder og geo.

2. NPU CID - det nye dashboardet som gjør det mulig for deg å sammenlikne din salgsutvikling med andre i samme bransje og region. Og som gjør det mulig å følge trender den opplevelses-orienterte delen av norsk kulturnæring.

3. Rabattert tilgang til MarketHype sitt eksisterende salgsverktøy. Ta kontakt for mer info.

Onboardingen starter i desember 2024

Før onboardingen til MarketHype sin plattform kan starte, skal du underskrive en avtale med NPU. Avtalen gir autorisert personell i NPUs administrasjon tilgang til dine anonymiserte kundedata for analyseformål i NPU CID. Avtalen mellom din organisasjon og NPUs administrasjon finner du HER.

De av våre medlemmer som allerede er onboardet til MarketHype sin plattform, behøver ikke å foreta seg noe annet enn å undertegne avtalen med NPU. Dere blir kontaktet når byggingen av NPU CID starter.

Onboardings-ansvarlig er Niklas Ahlberg: niklas (@) markethype.io

Det første du skal gjøre for å få tilgang til ditt individuelle dashboard er å undertegne en databehandleravtale med MarketHype. Det er MarketHype og ikke NPU som håndterer dine kundedata. Ingen andre i har tilgang til dem.

Dernest blir du bedt om å sende en henvendelse til din billettleverandør for å overføre data. Dersom du i dag benytter et billettsystem som MarketHype ikke har integrasjon mot, hjelper vi deg å få på plass integrasjonen.

Du blir invitert til å delta i to workshops fra midten av januar 2025 hvor du lærer å bruke MarketYpe sitt analyse- og salgsverktøy.