Som plussmedlem har du allerede tilgang til NPU Monitor dashboardet med 80000 besvarelser fra til sammen 96 aktører. Du har også tilgang til befolkningsundersøkelsen fra 2022. Det kommer ny befolkningsundersøkelse i 2025.
Nytt av året er at du kan velge å delta i kundedata-samarbeidet som tilbys i samarbeide med MarketHype. Formålet med dette samarbeidet er å systematisere billettdata som i dag er spredd i ulike systemer, få bedre innsikt i egne kunder, og for å måle verdiskapningen i en hel bransje og en hel region. Dette er gode nyheter for alle som synes det er vanskelig å gjennomføre egne publikumsundersøkelser.
Samarbeidet med MarketHype innebærer at du som NPU-medlem får tilgang til et verktøy som datavasker og systematiserer kundedata for analyseformål, og gjør det mulig å sammenlikne dine data med feltet. Du får dessuten betydelig rabatt på MarketHype sitt kampanjeverktøy, som har gjort hverdagen enklere for markedssjefer over hele landet.
For dere som benytter Culture Segments har vi to gode nyheter. For det første, representanter fra MHM vil fra og med 2025 delta i nettverksmøter med faglig påfyll og svare på spørsmål fra dere. For det andre, det arbeides med en løsning for å tagge kundene dine med riktig kultursegment, dersom du velger å delta i kundedata-samarbeidet.
En siste nyhet! KI gjør sitt inntog i alle bransjer. Vi er stolte av å kunne tilby en kurs-pakke fra Knowhouse, som innebærer at dere får oppdatert kunnskap om KI-assistert kulturmarkedsføring en gang i halvåret.
Vi gleder oss til et nytt år med fokus på både demokratisering av kunsten og forretningsutvikling i kulturlivet.
Under får du kort punktvis oversikt over hvilke konkrete medlemsfordeler som inngår i pluss og basis-medlemskapet.
Pluss-medlemskap passer for de som ønsker tilgang til våre plattformer for datasamarbeide og kunnskapsdeling. NPU Monitor som gir deg innsikt i din posisjon i befolkningen, og NPU Monitor Kundedata gir innsikt i eget kundegrunnlag og utviklingen sammenliknet med feltet forøvrig.
BASIS-medlemskap kan være et alternativ for aktører som er usikre på om de vil delta i datainnsamlingen, eller aktører som ikke har data å dele, eller et publikum å formidle undersøkelsen til. Som basis-medlem har du tilgang til befolkningsundersøkelsen som gjennomføres hvert tredje år. Dersom du driver publikumsrettet virksomhet har du fortrinngsrett som en av de aktørene vi tar med i undersøkelsen fra ditt fylke.
Tilbud om å være med i utviklingsprosjekter
NPU går i bresjen for andre utviklingsprosjekter enn rene analyse-oppdrag, ofte i samarbeid med andre publikumsutviklings-eksperter i inn- og utland. Tilbud om å delta i slike utviklingsprosjekt formidles gjennom våre nyhetsbrev.
Tilgang til ressursbanken
Tilgang til vår ressursbank, bygget opp over mange år med data og undersøkelser.
Trykk her for hele ressursbanken vår.
Strategisk bistand - analysebistand
Alle medlemmer kan be om bistand til egen publikumsutvikling. Vi har utviklet to "service-pakker". Liten servicepakke som innebærer at vi gjør en analyse av relevante data i NPU Monitor og presenterer funn og anbefalinger for deg og din ledergruppe(12.500,- eks mva). Stor servicepakke innebærer at vi gjør en noe mer omfattende analyse og leder dere gjennom et strategiforløp med tre samlinger (120.000,- eks mva).
NPU PLUSS-MEDLEMSKAP | NPU BASIS-MEDLEMSKAP | |
0-5 årsverk | 30.000,– | 12.000,– |
6-10 årsverk | 34.200,– | 16.200,– |
11-50 årsverk | 43.200,– | 19.200,– |
51-100 årsverk | 54.000,– | 24.000,– |
101-200 årsverk | 60.000,– | 30.000,– |
200+ årsverk | 70.200,– | 33.000,– |
* Alle priser eks mva.
Du kan si opp medlemskapet i Norsk Publikumsutvikling ved å sende skriftlig oppsigelse til post@norskpublikumsutvikling.no. Merk at fristen for oppsigelse i 2024 er 31.12.2024. Varsel om fornyelse av medlemskap ble sendt ut 10.10.2024.