På vei mot NPU CID

NPU konferansen 2024 Foto Thor Brødreskift 169
CID står for Customer Insight Dashboard. 40 piloter skal til for å bygge det nye dashboardet. 5 testpiloter skal delta i utviklingen av funksjonalitet. Det er fortsatt åtte ledige pilot-plasser. Vil du være med?

Interessert i å delta som pilot?

Hva skjer nå?

Onboardingen til MarketHype sin kundedata-plattform starter i november. Her vil du oppdage at kundedataene dine opptrer ferdig vasket, beriket og harmonisert, slik at du kan analysere og segmentere dine egne kunder. Tidslinjen for prosjektet ser slik ut:

Desember 2024:
Avtale mellom berørte parter signeres og integrasjoner mot ulike billettsystem skapes.
Januar 2025:
Workshop i set-up og bruk av MarketHypes analyseplattform og Workshop i bruk av MarketHype sitt salgsverktøy. Det er en forutsetning for gratis tilgang til MarketHype sitt verktøy gjennom NPU at man deltar på begge workshops.
Februar-April 2025:
Sammen med pilotene kommer NPU CID til å bli utviklet. Det starter med discovery-intervjuer med tespiloter og workshops.
Mai og juni 2025
Utvikling og lansering av NPU CID


For mange er det avgjørende hvilke andre aktører som deltar. 32 aktører har allerede bekreftet - listen oppdateres fortløpende.

Arktisk Filharmoni
Bergen Filharmoniske Orkester
Bergen Nasjonale Opera
Bit Teatergarasjen
Bærum kulturhus
Carte Blanche
Dansens Hus
Den Nationale Scene
Den Norske Opera & Ballett
Det Norske Blåseensemble
Det Norske Solistkor
Det Norske Teatret
Det Vestnorske Teatret
Festspillene i Bergen
Førdefestivalen
Hålogaland Teater
Kilden teater og konserthus
Kulturhistorisk Museum UiO (Historisk Museum og Vikingtidsmuseet)
Kode
Nationaltheatret
Opera Østfold
Oslo-filharmonien
Oslo Nye Teater
Riksteatret
Rogaland Teater
Rosendal Teater
Teatret Vårt
Trondheim Symfoniorkester & Opera
Turnéteatret i Trøndelag
Stormen konserthus
Vega Scene
Østfold Internasjonale Teater

* 32 aktører per 01. november.

Tidsplan

Q3 + Q4 2024
  • Informasjon til medlemmer
  • Rekruttering av piloter
  • Rekruttering av testgruppe

Q4 2024

  • November: Avtaleskriving med MarketHype og NPU
  • Desember: Data fra aktørene hentes inn
  • Desember: Onboarding til egen dashboard starter

Q1 2025

  • 1–2 arbeidsmøter for testgruppe
  • Ferdig integrasjon med Culture Segments

Q2 2025

  • Lansering av NPUCID