I dag har aktørene i NPU-nettverket tilgang til egne kunde- og transaksjonsdata gjennom billettsystemer og andre CRM-løsninger. I løpet av Q2 2025 vil aktørene i NPU-nettverket kunne sammenligne egne kunde- og transaksjonsdata med andre aktører i egen bransje og nettverket som helhet.
All aktør-spesifikk informasjon anonymiseres slik at dataene ikke kan spores tilbake til enkeltaktører. De anonymiserte dataene deles i et dashboard som fremstiller de viktigste KPI-ene for kundetransaksjoner.
Bransjeinnsikt
Få tilgang til en større database med bransjeinformasjon. Oppdag nye mønstre og trender som er nyttige for å forstå markedet bedre. Dette gir deg en konkurransefordel ved å holde deg oppdatert på bransjetrender og markedsdynamikk.
Benchmarking
Nå kan du enkelt benchmarke på pris, inntekt, besøksfrekvens og transaksjoner av egne kunder. Se gjennomsnittet for egen bransje og nettverket for øvrig. Dette gir verdifull innsikt i konkurransesituasjonen og markedsposisjonen din, slik at du kan justere strategiene dine.
Innsikt om kjøpsatferd basert på demo-, geo- og psykografiske variabler
Få ny innsikt om kunders kjøpsatferd basert på de viktigste variablene. På denne måten forstår du kundesegmentene bedre, og kan utvikle målrettede markedsføringsstrategier, forbedre kundeopplevelsen og øke salget.
Bli en del av kundedata-nettverket
Vi etablerer en plattform for deling av beste praksis og innsikter mellom samarbeidspartnere. Gjennom våre nettverksmøter deler vi erfaringer med effektive salgsstrategier og innovative tilnærminger til de ulike kundesegmentene.
Å bli en del av NPU Monitor 2.0 er enkelt. Her er hva som kreves for å bli med:
1. Medlemskap i NPU-nettverket
Sørg for at din virksomhet er en del av NPU-nettverket. Medlemskap gir deg tilgang til en rekke ressurser og verktøy som støtter din utvikling innen kulturlivet. NPU Monitor 2.0 er inkludert i årskontigenten for pluss fra og med 2025.
2. Integrering av systemer
Du må ha et fungerende billettsystem eller CRM-løsning som kan integreres med NPU Monitor 2.0. Dette sikrer at dine kunde- og transaksjonsdata kan samles inn og anonymiseres effektivt.
I dag kan vi integrere følgende booking- og billettleverandører: Tix, Ticketmaster og Eventim. Vi jobber kontinuerlig med å koble på andre billettleverandører.
3. Godkjenning av vilkår
Les nøye gjennom og godkjenn vilkårene for deltakelse. Dette inkluderer retningslinjer for dataanonymisering og deling, samt hvordan informasjonen kan brukes.
4. Opplæring og onboarding
Delta i et onboarding-program som tilbys av NPU/MarketHype. Dette vil sikre at du og ditt team forstår hvordan dere kan utnytte dashboardet og de delte dataene best mulig.
Meld din interesse, så tar vi kontakt om hvordan din virksomhet kan bli en del av NPU Monitor 2.0. Dra nytte av denne muligheten til å få tilgang til verdifull bransjeinnsikt, benchmarking, og en dypere forståelse av dine kunder. Bli med og ta del i fremtidens datadrevne kulturliv!