Nettverksmøte 8-25 den 27. november

27.11.2025, 13:00 — 15:00

Teams
Bilde 28 11 2025 klokken 15 31
Vi inviterte til nettverksmøte 27. november for å lansere 1.0-versjonen av vårt nye verktøy for publikumsinnsikt. Nå kan du se webinaret i opptak.

Program:

I opptaket får du en innføring i hvordan det nye verktøyet kan brukes til å forstå og utvikle ditt publikum og hvordan vi skaper bransjeinnsikt av å koble transaksjonsdata fra ulike kulturaktører. 

Innledere:

  • Erik Lindholm, grunnlegger og leder i MarketHype
  • Joss Luckin, Skandinavia-representant fra Morris Hargreaves McIntyre
  • Sindre Sætre, markeds- og publikumsrådgiver i Bergen Filharmoniske Orkester
  • Ingrid Elisabeth Handeland, direktør i Norsk Publikumsutvikling

Hva du får ut av møtet:

  • En praktisk gjennomgang av det nye innsiktsverktøyet
  • Eksempler på hvordan det kan brukes i kulturorganisasjoner
  • Lytte til spørsmål og svar 

 

Agenda

Del 1: MarketHype for NPU-medlemmer (13:00–13:55)

  • Hvordan NPU samler inn og bruker innsiktsdata

  • Slik behandles og anonymiseres dine kundedata i MarketHype

  • Hvordan bransjebenchmarks blir tilgjengelige i ditt dashboard

  • Hvordan MarketHype kan brukes til salg og publikumskommunikasjon
    Q&A

Pause (13:55–14:05)

Del 2: Culture Segments for NPU-medlemmer (14:05– 15:00)

  • Hva du får igjen for å bruke Culture Segments i både Monitor og MarketHype

  • Hvordan vi identifiserer og merker publikum med CS-segmenter

  • Case: Bergen Filharmoniske viser hvordan de bruker CS-tagging i praksis

  • Diskusjon: Hvordan øke svarprosenten?
    Q&A

Medvirkende

Erik Lindholm
Erik Lindholm
Founder & CEO
MarketHype
Joss Luckin
Joss Luckin
Representant Skandinavia
Morris Hagreaves McIntyre
566240b83b375f4d116b60bd56cfc379a170aecc
Sindre Sætre
Markeds- og publikumskonsulent
Bergen Filharmoniske Orkester
IMG 8139
Ingrid Elisabeth Handeland
Direktør
Norsk Publikumsutvikling