Jo Taylor

Jo Taylor er lederkonsulent i MHM Insight, som er kjent for kultursegmenteringsmodellen Culture Segments, av Morris, Hargreaves og McIntyre.

Hun arbeider tverrfaglig med segmentering og branding, og er en ekspert i publikumsutvikling gjennom sin visjonsbaserte og publikumssentrerte tilnærming. 

Taylor spesialiserer seg innen scenekunstfeltet og er en ledende ekspert i MHMs verdenskjente kulturssegmenter.

Med god oversikt over nyskapende praksis og dyp innsikt i engasjerende publikumsutvikling, utvikler hun gjensidig fordelaktige merkevareforhold. Hun balanserer klar strategisk tenkning med praktisk erfaring for å løse problemene man står overfor som kunstforvaltere i hverdagen. 

Jo Taylor tror på pragmatiske løsninger og gir både støtte og tillit til organisasjonene og publikum ved å lære organisasjonene om fordelene med en kunnskapsbasert publikumstilnærming.

Dette har hun mildt sagt god erfaring med, fra arbeid med institusjoner som Barbican Center, The Old Vic, Shakespeare's Globe, BBC Proms, The Place, Liverpool Everyman og Playhouse, Rambert, Lincoln Center, The Public Theatre, Kennedy Center, Historic Royal Palaces, Royal Botanic Gardens Kew og British Arts Council.

Tidligere til å jobbe for MHM, bringer Jo 18 års erfaring i innlegg på tvers av en rekke arenaer, produserende, touring selskaper og kunstfestivaler, inkludert seniorstillinger på Welsh National Opera og Wales Millennium Center. Jo leverer ofte konferanseinnstillinger, opplæring, workshops og seminarer og er på styret av Arts Marketing foreningen.