Jo Hargreaves

Jo Hargreaves grunnla Morris Hagreaves & McIntyre (MHM) sammen med Andrew McIntyre og Gerri Morris i 1997. 

I dag er hun direktør for MHM, et av verdens ledende konsulentmiljøer i kunst- og kulturfeltet.

Hun er spesialist på strategisk planlegging og forretningsutvikling basert på Culture Segments-modellen. Hargreaves har også tidligere arbeidet i Arts Council UK, og hatt ansvaret for evaluering av store offentlig finansierte utviklingsprosjekter.

Jo Hargreaves kommer til NPU-konferansen 2018 for å møte ledere i feltet som er nysgjerrige på hvordan Culture Segments kan benyttes i den strategiske utviklingen av sin institusjon. Hennes sesjon henvender seg til de som arbeider strategisk og operativt med publikumsutvikling i feltet.

Bio på Engelsk:

Jo is a founder director of Morris Hargreaves McIntyre, an award-winning, consultancy, working with many of the world’s most renowned cultural, heritage and charitable organisations.  Morris Hargreaves McIntyre uses strategic thinking, creativity and insight to transform how our clients engage with their audiences, helping them connect more people, more deeply with their cause. 

Jo is an expert in strategic planning, audience development, marketing strategy and evaluation.  She is at the forefront of developing frameworks to explore the difference that culture makes to people and to measure its social, economic and cultural value.  An accomplished trainer and mentor, Jo lectures worldwide on strategic planning, audience development and evaluation and is a guest lecturer at both Goldsmiths College, University of London and UCL Qatar.

Jo is a Fellow of the Royal Society of Arts, a Fellow of the Chartered Institute of Marketing and a full member of the Market Research Society and the Evaluation Society.