Seminar om publikumsundersøkelser

dato

17 nov. 2016, 10:30 — 15:00

sted

Riksscenen , Oslo

Norske festivaler og Norsk kulturhusnettverk arrangerer seminar om publikumsundersøkelser, i samarbeid med Gyrd Steen, prosjektleder Norsk publikumsutvikling og daglig leder i Future Present Group AS. Publikumsundersøkelser er et viktig middel i publikumsutviklingsprosessen som mange av våre medlemmer tar i bruk allerede, men hvordan vet vi om undersøkelsen vi tar i bruk er god nok, om vi stiller de riktige spørsmålene og hva gjør vi med informasjonen som vi har samlet? Vi håper at du etter å ha deltatt på dette seminaret skal kunne returnerer til sin organisasjon og vite hvordan du tar steget videre med din undersøkelse. 

Vi starter dagen med et foredrag om trender og muligheter for publikumsundersøkelser, deretter en interaktivt workshop hvor deltagerne jobber sammen i grupper for å definere publikumsprofiler og hva vi er på jakt etter å vite med om, og en panelsamtale om hva et utvalg festivaler og kulturhus har høstet av utfordringer og erfaringer, der de trekker frem gode eksempler, hva kunne man ha gjort annerledes og hvordan man har man omformet innsamlet data til aktivitet.

Alle som melder seg på seminaret får gratis inngang til Folkelarm på torsdag og rabattert pris på fredags programmet

Program

  • 10.30-11.00
    Registrering med lunsj
  • 11.00 -11.05
    Velkommen
  • 11.05 – 11.45
    Trender og muligheter for publikumsundersøkelser
  • 11.45 – 12.30
    Workshop del 1: Publikumsprofil
  • 12. 30 – 13.00
    Pause
  • 13.00 – 13.45
    Workshop del 2: Identifisere kunnskapshull om publikumsundersøkelser og jobbe med dette
  • 13.45 – 14.50
    Panelsamtale om publikumsundersøkelser.
  • 14.50 - 15.00
    Oppsummering