Kurs i innholdsmarkedsføring

by NPU — 2016-02-11

Innholdsmarkedsføring har vært høyaktuelt i kommunikasjonsbransjen de siste årene. Nå oversetter vi de viktigste lærdommene til kulturfeltet. Vi tenker at smart digital kommunikasjon med godt visuelt og tekstlig innhold øker muligheten for å nå ut til et nytt publikum.

Målet med kurset er at deltagerne skal lage en innholdsplan for ett eller flere publikumssegmenter.

Deltagerne vil i forkant av kurset få utdelt en hjemmeoppgave som det vil gis individuell veiledning på i løpet av kurset.


Selve kursdagen vil bli delt inn i 5 økter:

  1. Innledning og presentasjon
  2. Introduksjon innholdsmarkedsføring – hva skal til for å lykkes
  3. Gjennomgang av hjemmeoppgaver (1:1) – som et utgangspunkt for workshop. De andre lager utkast til innholdsplan
  4. Workshop 
  5. Oppsummering       


Om kursholderen: 

Jorunn Flydal har jobbet med digitale medier siden slutten av 90-tallet, og har i kombinasjon med strategisk kommunikasjon og markedsføring lang erfaring med hvordan små og store virksomheter bør nå ut til sine kundesegmenter. Hun er en strateg og tror ikke på enkle løsninger. Å vinne kampen om publikums gunst er en kunst, krever sin mann og tar lang tid, sier hun. Jorunn sluttet i Geelmuyden Kiese for 2.5 år siden, og har siden det bygget opp og ledet selskapet Medialounge sammen med Henriette Hedløv. Med støtte fra Innovasjon Norge utvikler de en tjeneste innenfor opphavsrett av lisensiert redaksjonelt innhold. De vant Content Marketing Norges pris Årets Thought Leader tidligere i år, og er sammen med DNB shortlistet i European Excellence Awards 2015.  

Rapporter